Google AdWords-szel 2009-ben kezdtem el foglalkozni, és 2013-ban már ebből éltem.
Vizsgáim:
– AdWords alapok és YouTube 2015
– Digitális Online Marketing tréning 2016
– AdWords keresési hirdetések 2016
– Online Marketing Alapjai 2016
– AdWords keresési hirdetések 2017
– AdWords Assessment 2017
– Digitális értékesítés 2018
– Digitális Marketing Alapjai 2023
Nézzük meg, mire van szükséged. Két nagy csoportra bontottam a AdWords menedzsereket.
Mi a különbség egy marketinges és egy AdWords-szakértő és egy hirdetés létrehozó között?
Röviden: óriási. Valószínűleg neked egy AdWords-szakértőre lesz szükséged. A marketingnek rengeteg szakága létezik, kezdve az illatmarketingtől, a turisztikai marketingen át, a tartalommarketingen keresztül az affiliate marketingig és még sorolhatnám, így nem minden marketinges ért az AdWords-höz, vagy a Facebookhoz, vagy egyáltalán a számítógéphez, de minden marketinges alapos pszichológiai ismeretekkel rendelkezik, melynek az elsajátítása évekbe telik. Én Gábor a webáruház marketingben és reklámpszichológiában, fogyasztáslélektanban fejlesztem magamat.

Az AdWords-nek is több ága van: keresőhirdetés, Display hálózati, Shopping hirdetés, és YouTube hirdetés.
A Google Partner cím elnyeréséhez a fentiekből a vizsgákat évente meg kell ismételni, és legalább kettőt kell letenni, valamint 90 nap alatt 10.000 dolláros költéssel kell számolni. Ezen felül rendelkezni kell több aktív és idősebb ügyfél-fiókokkal is. A Google partnerek ingyen részt vehetnek a Google Groundon lévő izgalmas oktatásokon.

A kiemeltebb ügynökségeket kiemelt Google alkalmazottak segítik, akikkel az ügyfelek fiókjairól lehet beszélgetni. Nem összekeverendő a bárki számára elérhető telefonos ügyfélszolgálattal. A mi szakértőnk Dublinban van, és három havonta tarunk egy nagyobb meetinget, és van még egy segítségünk a Google-tól, aki akár még a kampányépítésben is segíteni tud.
A legjobb kombináció ha a Te területed marketing szakértője és AdWords-szakértő is egyben. Például ha éttermed van, akkor érdemes vendéglátásban jártas marketingest keresned. Sajnos egy technikailag jól beállított AdWords-fiók sokszor nem elég!

A hirdetés létrehozók / kampányfelügyelők
Általában a cégen belüli mindenesek, akik meg tudják nyomni a hirdetés létrehozása gombot. Előfordulási helyük a Facebook csoportok, ahol naív ügyfelekre vadásznak. Jellegzetességük, hogy havi 15-30.000 Ft-ért vállalnak fiókkezelést. Néha belefutunk arcpirító módon olyanokba is, akik havonta 70.000 Ft-ot is elkérnek. A marketinges tudásuk felületes, továbbá meggyőződésük, hogy nem nagy munka létrehozni pár kampányt, csak 20-30 perc kell hozzá.
Meglehetősen sok ilyen fiókot vettem már át, mert csak égették a pénzt. A legtöbb esetben nem elég a fiók helyes technikai beállításait elvégezni. Az ügyfeleknek gyakran kell egyéb üzleti tanácsot is adni, rávilágítani olyan piaci dolgokra, melyeket eddig nem ismert, ám ehhez piaci és üzleti tapasztalatok kellenek.

Egy kis statisztikai érdekesség, hogy a partnereimnek egy kattintás a Google Ads-ben mennyibe került az évek előrehaladtával. Ebből a házi statisztikából nem sok minden következik, ám egy kezdő vállalkozónak az első kérdései között van, hogy:
Mennyibe kerül egy kattintás?
- 2014-ben 15,02 Ft
- 2015-ben 28,08 Ft
- 2016-ban 56 Ft
- 2017-ben 45 Ft
- 2018-ban ismét 45 Ft
- 2019-ben 38,23 Ft
- 2020-ban 42,63 Ft
- 2021-ben 52,22 Ft
- 2022-ben 61,82 Ft

Válassz egy olyan Google partnert aki az iparágad szakértője, de akár engem is megkereshetsz ezen a számon: 20/453-70-31