fbpx

Beszéljünk egy kicsit az emberi memória működéséről, már amennyi belefér pár percben, és úgy hogy ne aludjatok be, így nem részletes adatokat mondok. Az emlékezetnek három szakasza van: a szenzoros, a munkamemória és a hosszú távú memória. A szenzoros memória 1-2 másodpercig tart. Az összes infót feldolgozza ami a külvilágból jön pl.: a ruhád érintését a bőrödön, a hangokat, a levegő hőmérsékletét, az illatokat, a fényeket és ha egy picit is éhes, szomjas vagy, akkor azt is. Ezek borzalmasan sok…

Bővebben

blank

A novemberi és decemberi időszak hagyományosan a legjelentősebb, ami a vásárlásokat, a családi kiadásokat illeti. Ilyenkor van a Black Friday, amitől olykor teljesen megőrülnek az emberek, de már javában zajlanak a karácsonyi előkészületek is. A 2020-as év különleges, hiszen a járványhelyzet miatt korlátozások léptek életbe, a legtöbben otthon ülnek. Mikor aktuális az online áruház nyitása, ha nem most? 1200 milliárd forint. Ennyire becsülte a tavalyi évben az Országos Kereskedelmi Szövetség a magyarok költekezését, kizárólag december hónapra vetítve. Ebből a webáruházakban…

Bővebben

blank

A webshop üzemeltetése, egy felhasználóbarát oldal beindítása olyan feladat, amelyre a digitalizálódó világban minden cégnek szüksége van. Hatványozottan igaz ez most, amikor a koronavírus miatt előtérbe került az érintkezésmentes vásárlás. Reggelig lehetne sorolni, miért előnyös egy webáruház indítása, most a négy legfontosabb pontot gyűjtöttük össze. 1. Biztonság Egy webshop biztonságot jelent, a cég vezetőjének, munkatársainak és vásárlóinak egyaránt. Egyrészt a fizikai biztonságra gondolunk, hiszen az érintkezésmentes vásárlás a legjobb megoldás a járványhelyzet idején, védi a dolgozókat és az ügyfeleket is a…

Bővebben

blank

A koronavírus által fenekestül felforgatott világban egyetlen dolog egészen biztos: a cégek számára soha nem volt még aktuálisabb feladat egy felhasználóbarát webáruház indítása. Az egyre komolyabb szigorítások közepette ez jelentheti a túlélést a vállalkozások számára. Aki már azt hitte, túl vagyunk a koronavírus-járvány nehezén, azt alaposan földbe döngölhette a kormány közelmúltbeli bejelentése. A szigorítások, amelyekre szükség van az emberi életek védelme érdekében, pokoli nehéz helyzetbe hozták a vállalkozásokat, soknak teljesen be kellett zárnia, fel kellett függesztenie a működést. Ezek a…

Bővebben

blank

A legtöbb ember azért bukik el, mert nem elég kitartó. És azért nem kitartóak, mert nincs önfegyelmük. De nem csak az emberek, hanem az állatok is beletörődnek a reménytelenségbe. Ezt dr. Seligman és kollégái állatkísérleteikkel bizonyították a 60-as, 70-es években. A depresszió, valamint a tanult tehetetlenség tünetei számos hasonlóságot mutatnak. Ha az emberek megtanulják a tehetetlenséget, akkor azt hiszik, hogy csapdában vannak, és nem fognak tanulni, fejlődni. A kutyákkal folytatott állatkísérletek lényege az volt, hogy bezárták egy szobába, amelyben a…

Bővebben

blank

Ez nagyban függ attól, hogy melyik szakaszban jársz. Én három ilyen nagy szakaszt különböztetek meg: – A vállalkozását fontolgató vagy kezdő.– A haladó, ahol már van bevétel.– Az éppen csődbe menni készülő vállalkozás. Mind a három szakasz esetében lehet fejlődni, de a fejlődés mértéke leginkább az eddig beletett munkán múlik és a hozzáadott értéken.  A kezdő vállalkozások esetében általában a hozzáadott értéket nekünk kell kitalálni, szóval olyankor a vállalkozót még csak pályára állítjuk. Abban is segítünk nekik, hogy mit dolgozzanak…

Bővebben

blank

Eddig is az volt a marketingszakértők legnagyobb baja a vállalkozókkal, hogy szinte mindig az utolsó pillanatban keresték meg őket. Akkor, amikor már nagyon fájt. Akkor, amikor a vállalkozó felélte az utolsó forintját, és két hét alatt szeretné rendbe tenni az eddig elszúrt dolgokat. De ez lehetetlen. Viszont eddig legalább konjunktúra volt, most pedig minimum gazdasági krízisben vagyunk. 2021-ben azért lesz igazán nagy szükség a marketingszakértőkre, mert a legtöbb vállalkozó nem tanulhat a saját kárán, hiszen valószínűleg csak egy esélye lesz…

Bővebben

Népszerű marketinges

Ez a cselekmény 2007-ben, maximum 2008-ban játszódik. Azt hiszem, hogy inkább 2007-ben, mert akkor még nem volt gazdasági világválság. És ezt onnan gondolom, hogy minden nap tudtam venni reggel cigit és energiaitalt. Tehát 20 éves voltam. Ezt nem azért írtam le, hogy felmentsem magam, éppen ellenkezőleg. Egy manipulatív szemét ember voltam. A környezetemet úgy irányítottam, ahogyan az érdekeim kívánta. És nem csak 20 éves koromban éltem vissza ezzel a képességemmel! Így 30 felett már csak jóra használom a befolyásolást, manipulálást. …

Bővebben

blank

Gondolkoztam még a kritikán, mert zavart valami. Mindezekről azért kell beszélni, mert sok tartalomgyártó küzd ezzel a jelenséggel. Az zavart, hogy miért gondolják egy bizonyos társadalmi csoportba tartozó emberek azt, hogy nekik minősíteniük kell mindenkit. A szakembereket is. Valamelyik nap láttam híres hazai pszichológus videója alatt egy olyan kommentet, ami a pszichológust kritizálta. A kritizálónak legfeljebb érettségije lehetett. Azóta keresem a miérteket. Majd bevillant a megoldás, ami ott volt mindvégig előttem. A kritikát két csoportba sorolom. Személytelenre és személyesre.  A…

Bővebben

blank

Egy jó marketing-tanácsadónak alapvetően tisztában kell lennie vele, hogy mindenki egyedi, és különböző módon fogja fel a világot. Hadd adjak egy példát erre. Nemrég találkoztam egy lánnyal, és vettünk két üdítőt. Amikor kibontottam az üdítőmet, rögtön megszagoltam. Ő ezen nevetett, nem értette, miért csinálom. Elmagyaráztam neki, hogy imádom az újonnan kibontott kóla illatát, ami meglepte. Hozzátettem, hogy a műanyag palackos változatot nem kedvelem, mert kellemetlen utóíze van. Ezen is meglepődött, és azt mondta, számára ez csupán egy kóla, ő egyszerűen…

Bővebben

blank

Empátiáról akkor beszélünk, amikor beleéljük magunkat a másik ember érzéseibe. Együttérzésről pedig akkor, amikor elképzeljük azt, hogy a másik ember mit érezhet. Szerintem egyik sem rossz, viszont én egy kicsit az együttérzés felé hajlok és azt is csak rövid ideig, hiszen az üzleti döntéseket sokszor hideg fejjel érdemes meghozni. Egy marketing-tanácsadó kívülről látja az üzletünket, képes elvonatkoztatni az ügyfél akaratától és a tényekre tud koncentrálni. Nekem már volt olyan ügyfelem aki három óra hosszán keresztül mesélte azt, hogy miért jó…

Bővebben

Vállalkozás könyv

Miért nem akarod tudni az igazságot? Félsz? Nem csak emberek, hanem a vállalkozások is meghalnak. Egy biztos, te is és én is meghalunk. Ezen nem tudok változtatni, viszont azon igen, hogy a vállalkozásod, azaz a családod jövője ne legyen kukacok eledele, mint a tested 50-60 év múlva.   Vállalkozó vagy? Gondold át, hogy hány család élete múlik rajtad. Valószínűleg sokkal több, mint elsőre gondolnád. Igenis, hogy még a Facebook is belőled él! Nagy a felelősséged! Elég volt a próba szerencse tanulási…

Bővebben

blank

A marketing-tanácsadást lehet, szépen, lassan, kellemesen, terápiaszerűen is végezni. Ebben is jó vagyok, de a terápia lényege a lassú fejlődés, ami azt jelenti, hogy hetente beszélgetünk a vállalkozásodról 60 percig, közösen fejtjük és oldjuk meg a problémákat. Ilyenkor nem csak megoldást adok, hanem kérdéseket. Szépen vezetlek. A marketing-tanácsadást lehet gyorsan, fájóan, izomból is végezni. Ebben az esetben a fejlődés gyors, ami azt jelenti, hogy 1-2 alkalomban gondolkodunk. Elmegyek hozzád egy napra, fél napra és diagnosztizálom majdnem az összes eddigi elkövetett…

Bővebben

blank

Bár számos oka lehet, hogy miért nincs meg a megfelelő ügyfélszámod, én olyan szempontokat gyűjtöttem ki, melyekkel a leggyakrabban találkozom. Alacsony EQSzerintem az üzleti életben, legyen szó marketingesről, ügyfélről, a legfontosabb az EQ fejlesztése. Bár EQ nélkül is el lehet érni sikereket akkor, ha az IQ magasabb, ám a sikerhez vezető út keserves lesz. Egy empirikus kutatás szerint, a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők magasabb pozíciót tudtak betölteni a munkahelyükön annak ellenére is, hogy az adott posztra náluk sokkal alkalmasabb személyek…

Bővebben

blank

Rengeteg vállalkozóval és marketingessel beszélgettem az elmúlt években. Gyakran előfordul az, hogy a zsák nem találja meg a foltját, azaz a két fél közül az egyik elégedetlen a másikkal, esetleg mind a két fél elégedetlen az üzleti kapcsolattal. De vajon ki a hibás? A vállalkozó vagy a marketinges? Különböző szakmai csoportokban gyakran olvasom vállalkozóktól azt, hogy már a negyedik, ötödik marketingest fogyasztják el, és hogy micsoda kóklerek vannak a paicon. Marketingesek tollából nem szoktam látni azt, hogy szindák a vállalkozókat…

Bővebben

blank

Általánosságban elmondható, hogy: csak az a jó amit ők csinálnak. Ha empatikusak, akkor meghallgatnak másokat is, de végső soron az ő munkájuk lesz a jó. Egy apró feladatt felett, amie más legyintene, akár egy órán keresztül is ülnek.  Zoli és Timi Volt olyan duó párosunk akik a reklámszövegeik kitalálására, megírására és ellenőrzésére kértek fel. Zoli és Timi illetve én és a kolléganőm. Én bedobtam valamit, kolléganőm finomította, majd átadta Zolinak és Timinek. Zoli kijavította, átírta, elvett belőle és hozzátett. Majd…

Bővebben

blank

Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza? Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok. Gondolom, hogy a kedves olvasó…

Bővebben

blank

Amikor valaki hozzánk jön marketing-tanácsadásra, akkor nagy rajtunk a nyomás és a felelősség, hiszen ő egy nap alatt vár tőlünk megoldást, úgy hogy már lehet, hogy öt éve rosszul csinál valamit, de az is lehet, hogy bele sem vágott az üzletébe. Az első kérdésünk ilyenkor az, hogy mi a célja? Ő akar a vállalkozásában dolgozni, esetleg a gyerekeinek építi? A második körben, pedig megpróbáljuk kinyomozni azt, hogy miért nem sikeres. Nem a vállalkozása, hanem ő, már ha erről van szó…

Bővebben

blank

Szokatlan állítások szokatlan bizonyítékokat követelnek! Egy egyszemélyes esettanulmány, prezentáció, Facebookra kiírt statisztika hátránya, hogy nem mindig kerülhetők el a torzítások, mint pl.: az elvárási torzítás. Ha több partnerünk is sikeres, akkor objektíven meg kell vizsgálni azt, hogy valóban mi tettük őket sikeressé? Nélkülünk nem jutottak volna el erre a szintre? A pszichológusok, akik ismerik az elme össze játékát is gyakran tévednek egy-egy kutatás alkalmával, még akkor is ha empirikus kutatást végeznek.  Azt is érdemes megnézni, hogy ha az ügyfél forgalma…

Bővebben

blank

Jó hangulatban szokott zajlani. Az izgulós vállalkozók gyorsan felhagynak a lámpalázzal, mert tudom, hogy hogyan kell őket fellazítani. Nagyon fontos, hogy nem ítélkezni megyek, hanem segíteni. Itt van a fejemben egy csomó sikeres vállalkozás sablonja, illetve egy csomó bukott vállalkozásé is. Használd a tudásomat, 11 éve ezt csinálom. Egyébként pedig nem mindegy? Nem stand-uppolni hívsz hanem egy problémát megoldani. 

880/931