Az e-kereskedelem drámaian megváltozott a koronavírus miatt. A legtöbb országban kijárási korlátozásokat vezettek be, vagy csak félnek kimozdulni az emberek, így kénytelenek az internetről vásárolni.
A fogyasztók olyan termékeket vásárolnak, melyeket karanténban tudnak használni, mindemellett a WC-papírt, háztartási tisztítószereket és a konzerveket is elkapkodák. Érdemes észrevenni, hogy a felhalmozható ételeket és italokat forgalmazó webáruházak is szépen teljesítenek.
A Stackline az Egyesült Államokban összehasonlította a fogyasztói magatartást 2019 és 2020 márciusában.
Az egyik fő nyertes a fitneszgépeket forgalmazók, mert az edzőtermek zárva vannak. A másik pedig a számítógép-monitorokat, a billentyűzetek és az egereket, valamint az irodai székeket, webkamerákat értékesítők, hiszen ezek a home office elengedhetetlen kellékei.
A turizmus teljesen megállt. Mivel az emberek nem mennek üdülni, így a kamerák, pottyásztáskák, bőröndök gyártói most bajban vannak, hiszen most ezek a termékek eladhatatlanok. A turizmus mellett a tavaszi, nyári árucikkeket forgalmazók is gondban vannak, ilyen pl. a fürdőruha kereskedők. De a sportruházati eladók is behúzták a kézi féket.
Az esküvői ruhákat forgalmazók is bajban vannak, hiszen az ifjú pár a legtöbb országban nem tarthat nagy esküvőt .
Tekintsd meg a teljes listát. A kép első felében a kereskedelem nyerteseit találod, a második felében pedig a veszteseit.
