A landing oldal az az oldal, ahová a látogató érkezik mondjuk egy AdWords hirdetésből, Google organikus találatból, vagy akár a Facebook-ról.
A landing oldal leginkább 1-2 terméket vagy szolgáltatást értékesítő, 1 lapból álló oldal. Általában egy űrlap helyezkedik el az oldal alján. A látogatók vagy vásárolni tudnak, vagy fel tudnak iratkozni egy hírlevélre. A lap célja az, hogy a látogató megadja a számunkra hasznos elérhetőségét. Ez egy telefonszám is lehet. Pl.: Add meg a telefonszámodat, hogy vissza tudjunk hívni időpont-egyeztetés miatt.
Egy webáruház aloldala nem a klasszikus landing oldal.
Nagyon fontos különbség: a webáruház aloldalairól el tudsz elnavigálni. A landing oldalról csak kilépni tudsz. Nem vonja el más a figyelmed.
Viszont, a webáruház tulajdonosoknak is érdemes tovább olvasni a cikket, mert meríthetnek belőle ötleteket. Most beszélgessünk a klasszikus landing oldalakról.
1.) Minden sikeres landing oldal közös tulajdonsága az, hogy az olvasó figyelmét állítja a központba.
Pontosan az olvasó problémájára fókuszál. Azt adja, amit az olvasó keres. A jó landing oldal vezeti az olvasót.
Minden egyes sor, minden egyes elem azért van az oldalon, hogy vezesse az olvasó figyelmét. Azért, hogy elolvassa a következő mondatot, vagy hogy megtekintse a következő elemet.
Az oldalad legelső mondatának fel kell keltenie az olvasónk figyelmét. Azaz meg kell szerezni a figyelmét. Ha nem szerezted meg, el is veszítetted a látogatót.
- Az a természetes, hogy fehér alapon olvasunk fekete/szürke szöveget.
- Mindig használj fehér hátteret.
- Az olvasó figyelmét egy helyre koncentráld.
- Érdemes csak egy oszlopot használni.
2.) Ne zavard meg a szemét a több oszlopos oldalkialakítással.
Tagold a szöveget! Tegyél bele sok entert!
A jobb oldali szöveget kellemesebb olvasni, mert tagolva van.
Minden egyes zavaró tényező ront a konverziós rátán.
3.) Kell egy jó címsor
A legnagyobb hiba azt hinni, hogy minden olvasó az oldal elejétől kezdve a végéig el fogja olvasni a szöveged. Az olvasók skippelve olvasnak. Ez azt jelenti, hogy átfutják az oldalt és megállnak ott, ahol látnak valami érdekeset. Egy jó címsorral tudod megfogni a figyelmét. Ha jó a címsor, akkor az alatta lévő szöveget is el fogják olvasni. Legalábbis, belekezdenek…
Címadási taktikák:
- Arra fókuszálj, hogy miért jó az a termék/szolgáltatás az olvasónak pl. Ha ezt használod, akkor az autód 3 évig karcmentes lesz
- Emeld ki az olvasó fájdalompontját pl. Ha nem használod ezt, akkor karcos lesz a drága autód
- Kérdést is tehetsz fel neki pl. Unod már, hogy folyamatosan karcolódik az autód?
4.) Értékesítő szöveg
Amikor valaki a landing oldaladra felmegy, csak egy dolog jár az eszében: Ez a valami meg fogja tudni oldani az én problémám?
Íme 4 tipp, amivel vezetheted az olvasót:
- Mutasd be, hogy a te terméked/szolgáltatásod miért jobb a konkurensétől
- Vidd bele a kommunikációba a stílusod, de ne jogi nyelven írj
- Tiszteld az olvasó idejét, írj tömören
- Az olvasó szemszögéből közelítsd meg a termék/szolgáltatás előnyeit, írj arról, hogy az miért lesz jó neki
- E/2-ben írj
5.) Társadalmi bizonyíték
Be kell bizonyítanod, hogy az általad kínált termék/szolgáltatás már jobbá tette valakinek az életét.
Ez kiváló bizalomépítő eszköz.
Kérd ki ügyfeleid véleményét és bátran használd fel a lapodon!
Végüis a látogató kiben bízna meg, ha nem olyan emberben aki már vásárolt tőled?
Íme 7 eszköz, amit használhatsz:
- Videó ajánlások
- Írásos ajánlások
- Céges logók elhelyezése
- Minősítések elhelyezése
- Ügyfeleid számának kiírása
- Ügyfélidézetek
- Esettanulmányok
6.) Használj CTA-t
CTA = Cselekvésre ösztönző felirat
Pl.: Vásárold meg most, Vásárold meg, Töltsd le, Rendeld meg.