Landing Oldal

Ettől a 7 dologtól fog jobban konvertálni a landing oldalad

A landing oldal az az oldal, ahová a látogató érkezik mondjuk egy AdWords hirdetésből.
De, jöhet akár a Google organikus találatából is, vagy a Facebookról. De, akár a barátnőd is küldhet neked egy e-mailt, benne egy linkkel.

A landing oldal leginkább 1-2 terméket vagy szolgáltatást értékesítő 1 lapból álló oldal. Általában egy űrlap helyezkedik el az oldal alján. A látogatók vagy vásárolni tudnak vagy fel tudnak iratkozni egy hírlevélre. A lap célja az, hogy a látogató megadja a számunkra hasznos elérhetőségét. Ez akár egy telefonszám is lehet. Pl.: Add meg a telefonszámodat, hogy vissza tudjunk hívni időpont-egyeztetés miatt.

 

Egy webáruház aloldala nem a klasszikus landing oldal.

 

Nagyon fontos különbség: a webáruház aloldalairól el tudsz navigálni. A landing oldalról csak kilépni tudsz. Nem vonja el más a figyelmed.
Viszont, a webáruház tulajdonosoknak is érdemes tovább olvasni a cikket, mert meríthetnek belőle ötleteket. Most beszélgessünk a klasszikus landing oldalakról.

 

 

1.) Minden sikeres landing oldal közös tulajdonsága az, hogy az olvasó figyelmét állítja a központba.

Pontosan az olvasó problémájára fókuszálnak. Azt adják, amit az olvasó keres. A jó landing oldal vezeti az olvasót.
Minden egyes sor, minden egyes elem azért van az oldalon, hogy vezesse az olvasó figyelmét. Azért, hogy elolvassa a következő mondatot, vagy hogy megtekintse a következő elemet.

Az oldalunk legelső mondatának fel kell keltenie az olvasónk figyelmét. Azaz meg kell szerezni a figyelmét. Ha nem szereztük meg, akkor el is veszítettük a látogatót.

  • Az a természetes, hogy fehér alapon olvasunk fekete/szürke szöveget.
  • Mindig használjunk fehér hátteret.
  • Az olvasó figyelmét egy helyre koncentráljuk.
  • Érdemes csak egy oszlopot használni.

 

 

2.) Ne zavarjuk meg a szemét a több oszlopos oldalkialakítással.

Tagold a szöveget! Tegyél bele sok entert!
A jobb oldali szöveget kellemesebb olvasni, mert tagolva van.

Minden egyes zavaró tényező, ront a konverziós rátán.

 

 

3.) Kell egy jó címsor

A legnagyobb hiba azt hinni, hogy minden olvasó az oldal elejétől kezdve a végéig el fogja olvasni a szöveged. Az olvasók skippelve olvasnak. Ez azt jelenti, hogy átfutják az oldalt és megállnak ott, ahol látnak valami érdekeset. Egy jó címsorral tudod megfogni a figyelmét. Ha jó a címsor, akkor az alatta lévő szöveget is el fogják olvasni. Legalábbis, belekezdenek…

Címadási taktikák:

  • Arra fókuszáljunk, hogy miért jó az a termék/szolgáltatás az olvasónak – Ha ezt használod, akkor az autód 3 évig karcmentes lesz
  • Emeljük ki az olvasó fájdalompontját – Ha nem használod ezt, akkor karcos lesz a drága autód
  • Kérdést is tehetünk fel neki – Unod már, hogy folyamatosan karcolódik az autód?

 

 

4.) Értékesítő szöveg

Amikor valaki a landing oldaladra felmegy, csak egy dolog jár az eszében: Ez a valami meg fogja tudni oldani az én problémám?

Íme 4 tipp, amivel vezetheted az olvasót:

  • Mutasd be, hogy a te terméked/szolgáltatásod miért jobb a konkurensétől
  • Vidd bele a kommunikációba a stílusod – Ne jogi nyelven írj
  • Tiszteld az olvasó idejét – Írj tömören
  • Az olvasó szemszögéből közelítsd meg a termék/szolgáltatás előnyeit – Írj arról, hogy az miért lesz jó neki
  • E/2-ben írj

 

 

5.) Társadalmi bizonyíték

Be kell bizonyítanod, hogy az általad kínált termék/szolgáltatás már jobbá tette valakinek az életét.
Ez kíváló bizalomépítő eszköz.

Kérd ki ügyfeleid véleményét és bátran használd fel a lapodon!

Végüis a látogató kiben bízna meg jobban, ha nem olyan emberben aki már vásárolt tőled?

Íme 7 eszköz amit használhatsz:

  1. Videó ajánlások
  2. Írásos ajánlások
  3. Céges logók elhelyezése
  4. Minősítések elhelyezése
  5. Ügyfeleid számának kiírása
  6. Ügyfélidézetek
  7. Esettanulmányok

 

 

6.) Használj CTA-t

CTA = Cselekvésre ösztönző felirat

Pl.: Vásárold meg most, Vásárold meg, Töltsd le, Rendeld meg.

 

 

7.) A/B teszteld a CTA-t és a landing oldalad is!

Tagged

Vélemény, hozzászólás?