Gyakran keresnek meg vállalkozók azzal, hogy nem megy a vállalkozásuk, miközben már 10+ éve a pályán vannak, segítsek nekik.
Ilyen esetekben van némi fenntartásom, hiszen ha valaki tíz éve, vagy több, mint tíz éve a pályán van, és nem megy a vállalkozása, akkor ott nagy gond van. Valószínűleg az alapokkal van a probléma. Ilyen alap probléma lehet az, hogy rossz piacon van. Olyan piacon van, ami telített ésvagy már nincs benne pénz. Az is lehet, hogy amikor ő elkezdte, akkor nem volt ennyire kemény a piac. Egyébként ilyen a marketinges piac is. 10+ éve, amikor én kezdtem, akkor volt 4-5 szaki, akire figyelhettem. Az ügyfélszerzés akkoriban annyiból volt másabb, hogy a 4-5 nagy név közül válogathatott a megrendelő és köztem. Viszont akkor a vállalkozók döntő többsége nem tudta, hogy marketinges kell neki, de talán nem is volt ránk ekkora szükség, mint manapság. Manapság pedig naponta jönnek létre a semmiből a marketinges vállalkozások.
A második ok az, hogy nem látja jól a saját vállalkozását. Nem tudja kívülről nézni saját magát, így nem tud fejlődni. Tőlük gyakran hallok olyan mondatokat, hogy „De Gábor 10 éve, vagy 5 éve vagy 3 éve még jó volt a weboldalam/üzlethelyiségem. Most miért nem jó?” vagy hogy „X éve forgalmazzuk ezt a terméket/márkát, eddig jó volt!”
Az én vállalkozásom és a weboldalam is átalakult az évek során. Mi kb. minden évben vagy teljesen lecseréljük a weboldalunkat, vagy drasztikusan megváltoztatjuk. Követjük a Google és a felhasználók által diktált iramot. És a szolgáltatásainkat is frissítjük, alakítjuk. Elveszünk, hozzáteszünk.
A legutolsó egyik ilyen változtatásunk a weboldal és grafikai munkák készítése lett. Felismertük azt, hogy hiába tesszük össze a világ legjobb kampányát, ha a programozó csak fél év múlva ér rá. Nem egyszer volt olyan, hogy a vállalkozó kifizetett pár 100.000 Ft-ot nekünk és végül nem indult el időben a kampány, mert a webes nem ért rá. Tehát lehet, hogy 3 éve elég volt csak átküldeni a szöveget a vállalkozónak, mert onnantól fogva a webes és grafikus intézkedett, de ma már ez a legtöbb esetben kevés.
Továbbá az is gyanúra ad nekem okot, hogy ha valaki 10 éve van a szakmájában mint vállalkozó, és nincsenek milliói, de a belét is kidolgozta már.
Sok esetben nem arról van szó, hogy rossz a vállalkozó reklámszövege, vagy arról, hogy az elmúlt 3 évben az 5 megbízott Google Ads szaki egy ostoba fajankó lenne, hanem inkább arról, hogy valami nem stimmel a cégen belül.
Engem nem egyszer keresnek meg azzal, hogy csináljam a vállalkozásuk marketingjét, mert az előző 5 marketinges nem vált be.
Ilyenkor megszólal bennem a vészharang. Nem állok be 6-nak a sorba. Legfeljebb ilyen esetekben egy marketing-tanácsadással tudok segíteni.
Egyébként sokszor észreveszem azt is, hogy a vállalkozónak egy másfajta segítség is kell.