KKV Marketing Videók

Prémium alapanyag a fagyizóban

A videó leirata:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most egy történetet szeretnék elmesélni.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egy vidéki városban egy fagyizó. Ez a fagyizó már régen ott állt a kisvárosban. Az egész város ismerte, a 10 éves gyermektől a 90 éves Jánosig. Sőt, a környékbéli város lakói is általában ismerték.

Ebben a fagyizóban 5 évvel ezelőtt hatalmas sorok álltak. A konyha nem győzte gyártani a fagyikat és a teasüteményeket. Mindenki elégedett vol a hellyel és  a termékekkel. Reklámra nem is kellett költeniük.

Egyszer csak ez a fagyizó felújítás miatt bezárt 2 hétre. A kisváros lakói nagyon izgatottak voltak, hogy milyen lesz az új üzlet. A 2 hét hamar elszállt.

Reggel 8 órakor meg is érkeztek az első vendégek. Telt ház volt. Ám a vendégek a szokásosnál kevesebbet költöttek és hamarabb távoztak, mint szoktak. –Meg kell szokniuk az új helyet a vendégeknek – gondolta a vezetőség. Teltek múltak a hetek, hónapok. A forgalom látványosan csökkent a törzsvendégek számával együtt.

A vezetőség nem esett kétségbe, mert ebben a városban jó a turista forgalom.

A főnökök kaptak 1-1 kritikát a vendégektől, de mivel a főnökök nagy utazók, világot látott, tanult emberek, így ezekre a véleményekre nem adtak.

5 év alatt ennek a fagyizónak úgy lecsökkent a forgalma, hogy naponta 5-6 asztalnyi ember (2-4 személy / asztal) ment csak be.

A vezetőség lehívott megoldást találni erre a problémára. Miközben megkóstoltam a fagyijait, süteményeit, kifejtetette azt, hogy a vendégei kötekednek és semmi sem jó nekik.

Mit gondolsz mi lehetett a baj?

A fagylaltok, sütemények alapanyagait megváltoztatták. Áttértek a prémium minőségű alapanyagokra és ezzel együtt az árakat is megnövelték.

A többi vendég, és én is megpróbáltam elmondani a vezetőségnek: Nem ízlik az előállított készítmény. Ők a kritikámat befogadták, majd elkezdék bizonygatni, hogy milyen drága alapanyagokkal dolgoznak, így csakis jó lehet a produktum. Éreztették velem azt, hogy nem értek ehhez.

Nos, ez a fagyizó egy teljes újrapozicionálást halytott végre. Megváltoztatták a hely miliőjét a termékeket és az árakat. Nem vették figyelembe a piac igényeit.

Ha te is hasonló helyzetben vagy, akkor készíts egy kérdőívet és hallgasd meg a vendégeid problémáját. A bezárástól könnyen meg lehetett volna menekíteni a helyet, ha visszatér a régi jól bevált alapanyagokhoz.

Ez az eset közel sem egyedi. Sok ilyennel találkoztam már.

Szívesen osztok még meg ilyen történeteket, ha érdekel.

Köszi, hogy megnézted ezt a videót, szia!

Vélemény, hozzászólás?