Gyakran látok olyan üzleteket melyeknek olyan neve van, amiből nem tudom megállapítani azt, hogy ha oda bemegyek, akkor mit találok ott.
Gyakran látok pl.: csillagképekről és mitológiai lényekről elnevezett üzletet vagy ezekhez a nevekhez hasonló csengésűt. Most a hasamra ütök: Cetus
Egy Cetus nevű helyről én nem tudom megállapítani, hogy mivel foglalkoznak.
De mondok jobbat: Dia és Dia vagy a Két Anna nevű hely nevéből sem derül ki számomra az, hogy nekem ide érdemes-e benéznem, vagy sem.
Egy borzalmasan egyszerű megoldással ez könnyen kivédhető lenne. A semmitmondó név mellett álljon az, hogy mivel foglalkozik az üzlet. Pl.: Cetus az ön fodrásza, Dia és Dia a vidám söröző, Két Anna szolárium. Nem muszáj minden áron az üzlet neve mellé írni a tevékenységet akkor, ha pl. a Két Anna nevű hely kirakatában van egy szolibarna női poszter, mert akkor egyértelmű az, hogy mit találok ott. Viszont, ha ez egy szépségszalon, ahol kozmetikus, fodrászat és x-body is található, akkor a szolis poszter nem túl szerencsés megoldás önmagában.
De, ugyan ez az aranyszabály érvényes a szórólapoknál is. Valamelyik nap, az egyik plázában a kezembe nyomtak egy szórólapot, melyen volt egy térkép, hogy hol található az üzlet a plázán belül, egy logó és természetesen egy 20% kedvezmény.
Csak az nem derült ki, hogy fegyvert, babaházat vagy hamburgert lehet-e itt vásárolni.
Plusz egy tipp: A cégnévben is jól mutat a tevékenység, és az internetes robotok is gyorsabban indexelik a megfelelő helyre. Tehát: Cetus KFT. helyett Cetus fodrász szalon KFT.