KKV Marketing Videók

Üzlethelyiségek nevei

 

A videó leirata:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok marketing szakértő, és most az üzlethelyiségek nevéről szeretnék beszélni.

Gyakran látok olyan üzleteket melyeknek olyan neve van, amiből nem tudom megállapítani azt, hogy ha oda bemegyek, akkor mit találok ott.

Gyakran látok pl.: csillagképekről és mitológiai lényekről elnevezett üzletet vagy ezekhez a nevekhez hasonló csengésűt. Most a hasamra ütök: Cetus
Egy Cetus nevű helyről én nem tudom megállapítani, hogy mivel foglalkoznak.
De mondok jobbat: Dia és Dia vagy a Két Anna nevű hely nevéből sem derül ki számomra az, hogy nekem ide érdemes-e benéznem, vagy sem.

Egy borzalmasan egyszerű megoldással ez könnyen kivédhető lenne. A semmitmondó név mellett álljon az, hogy mivel foglalkozik az üzlet. Pl.: Cetus az ön fodrásza, Dia és Dia a vidám söröző, Két Anna szolárium. Nem muszáj minden áron az üzlet neve mellé írni a tevékenységet akkor, ha pl. a Két Anna nevű hely kirakatában van egy szolibarna női poszter, mert akkor egyértelmű az, hogy mit találok ott. Viszont, ha ez egy szépségszalon, ahol kozmetikus, fodrászat és x-body is található, akkor a szolis poszter nem túl szerencsés megoldás önmagában.

De, ugyan ez az aranyszabály érvényes a szórólapoknál is. Valamelyik nap, az egyik plázában a kezembe nyomtak egy szórólapot, melyen volt egy térkép, hogy hol található az üzlet a plázán belül, egy logó és természetesen egy 20% kedvezmény.
Csak az nem derült ki, hogy fegyvert, babaházat vagy hamburgert lehet-e itt vásárolni.

Plusz egy tipp: A cégnévben is jól mutat a tevékenység, és az internetes robotok is gyorsabban indexelik a megfelelő helyre. Tehát: Cetus KFT. helyett Cetus fodrász szalon KFT.

Vélemény, hozzászólás?