KKV Marketing Videók

Vállalkozók nevével fémjelzett vállalkozások

A videó leirata:

Egyre több vállalkozó fémjelzi indokolatlanul a nevével a vállalkozását. Attól tartok, hogy a legtöbb esetben ez öncélú, mert a vállalkozó a saját egoját akarja így fényezni. Az ego fényezésével nem lenne baj, de ezt nem lenne szabad bevonni a bizniszbe, mert üzleti szempontból visszaüthet akkor, ha a vállalkozó kezdő ésvagy a vállalkozása átlagos. Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és most a Vállalkozók nevével fémjelzett vállalkozásokról szeretnék beszélni.

Egyre több vállalkozó foglalja le a saját nevéből álló domain címét. Ezt azért teszik mert 2-3.000 Ft-os éves költsége van, tehát olcsó, másrészről pedig, manapság ez trendi.

Nem hinném, hogy minden trend működik a marketingben és mindenkinek követnie kéne a legújabb trendeket. A saját névvel való fémjelzés csak akkor fog működni, ha szakmai személyes márkát épít mögé a vállalkozó. Más esetben teljesen értelmetlen. Sőt, talán még visszatetszést is kelt. Ha a domain cím a vállalkozó saját nevéből áll, pl. dajkagabor.hu, akkor a látogató joggal gondolhatja azt, hogy egy szaktekintély oldalát látogatja meg. Automatikusan elkezdi keresni ilyenkor az elismeréseket, vagy bármit, ami azt igazolja, hogy a tulajdonos kimagaslik a többi szaki közül. Ha a weboldalon nem talál erről információkat, akkor a Google keresőjét fogja használni. Ha a szaki nevére nem ad találatot a kereső, akkor a látogató azt fogja gondolni, hogy egy kóklerral áll szemben.

Sokkal jobb ilyenkor egy fantázianév mögé bújni, mert akkor nem feszítjük elő a látogatót. Egyébként lehet, hogy a szaki jó a szakmájában, a munkát kiválóan el tudja végezni, de nem fognak komolyabb ügyfelek menni hozzá, mert az üzenet mögött nincs semmi.

Offline vállalkozásoknál is ugyanez a helyzet. Gyakran látom azt, hogy valaki elvégez valamilyen 3-6-12 hónapos tanfolyamot, majd megnyitja a saját stúdióját, pl. XY kozmetikai szalonja néven. De ki az az XY? Milyen díjai vannak? Milyen elismeréseket szerzett? Mióta van a szakmában? Mennyit költött a képzésére?

Esetleg valamilyen nagyon magas színvonalat képvisel és egy kiemeltebb helyen van az üzlete? Már sokszor az üzlet elhelyezkedéséből lehet arra következtetni, hogy itt most egofényezésről van szó vagy egy lenyűgöző vállalkozásról.

Ha a saját neveddel akarod fémjelezni a vállalkozásodat, akkor legyen mögötte legalább 1 jó indok. Ha még nincsen mögötte semmilyen kiemelkedő dolog, de te már dolgozol a szakmai személyes márkádon, akkor hajrá. Fémjelezd.

Vélemény, hozzászólás?