Hogy vannak-e érdekes telefonhívásaim?
Vannak. A legelső történet ami eszembe jut, az egy kb. 45 éves férfi vállalkozóé volt. Ismerősök útján talált meg engem, szóval elvileg kvalifikált volt. Felhívott telefonon, elmesélte, hogy mivel foglalkozik immár 5 éve. Majd rendelt tőlünk marketing kivitelezést, de nem mindennapi módon tette ezt.
„Gábor, mindegy, hogy mit csinálsz, emeld meg a forgalmamat, és majd beszélünk. Nekem az a célom, hogy több terméket adjak el. Ha sikerül, akkor majd felhívlak. Hirdess meg minket, vagy csinálj azt, amit jónak látsz.”
Azóta is azon gondolkodok, hogy mi járhatott a fejében. Ugye ő azt szerette volna, hogy készítsek neki reklámot vagy reklámokat és ha ő azt érzi, hogy nő a forgalma, akkor majd fizet érte, valahogyan, valamikor.
Itt az OFM-ben ez azóta is szállóigévé vált. “Gábor, mindegy mit csinálsz, csak emeld meg a forgalmam.” A postán a postáslányokat szoktam ezzel szórakoztatni. – Kérek egy sorsjegyet. – Milyet? – Mindegy, csak nyerjek vele. Sajnos humor helyett nekem csak ez jutott.
Még a kolléganőket szoktam ezzel ugratni, hogy nekem mindegy, hogy milyen posztot tesznek ki az ügyfelünk Facebook oldalára, csak legyen rajta 400-600 like. Ezt egyébként sokszor meg tudják oldani, bár egy fél napjuk elmegy rá mire összeteszik a témát.
Volt még egy úr is, aki hasonlóképpen gondolkozott. Nem voltak közös ismerőseink, ő a Facebookon talált rám. Felhívott, hogy adjak fel neki AdWords hirdetést, és ha megnő a forgalma, akkor majd lehet arról szó, hogy nekem ezért fizet. Alapvetően érdekelnek az emberek gondolkodásmódjai. Soha nem dolgoznék vele, de mivel kíváncsi voltam, az észjárására, és arra, hogy meg tudom-e változtatni, így elkezdtem bevezetni az AdWords világába. Elmeséltem neki, hogy kattintások után kell ebben a rendszerben fizetni, ahhoz meg tőke kell. Erre azt válaszolta, hogy ő ezt érti, majd megkérdezte, hogy akkor mikor állok neki.
Meg persze, rengeteg ingyenes találkozót szoktak tőlem kérni. Csak fussunk össze xy helyen. Alapvetően én ezt szeretem. Durván az ismerősüknek tekintenek a követők egy része. De, sajnos az idő fogságában vagyok. Ha komoly üzletről lenne szó, akkor marketing tanácsadást kérnének tőlem a telefonálók. Vállalkozó vagyok, vannak költségeim és persze pénzt is szeretnék a marketing tanácsadásért kérni, ha már valaki munkára kér fel.
Az is igaz, hogy az emberek végső elkeseredésükben is csinálhatják ezt. Ha valaki a csőd szélén van, akkor mindent megpróbál. Szóval nincs ezzel gond, csak nem tudom vállalni.
Jutalék alapon gondolkodó vállalkozók is sűrűn felkeresnek.
Ők azt találják ki, hogy minden hónap végén a cégem annyi pénzt fog keresni, mint amennyit ők kiárultak. Érdekes, de soha sem olyan cégtulajdonosnak jut ilyesmi az eszébe, aki már 10 éve vállalkozó, és mondjuk van 5 sikeres boltja és most akar egy 6-at nyitni 10 millió forintos árukészlettel és 2 milliós marketing budget-tel.
Hű, van még egy típus. Ő az, aki azt kéri, hogy nézzem már át a marketing rendszerét, kommunikációját, SEO-ját, stb… Írjam le neki a hibákat, írjam le neki azt, hogy hogyan javítanám és egy árat. Ezzel kb. egy háromnapos munkát adna.
Régebben belefutottam ebbe. A hibalista kézbevétele után kijavították házon belül a hibákat.
Ezzel nekem jó pár százezer forintos károkat okoztak akkoriban, hiszen kb. 3 napig csak velük foglalkoztunk.
Van még az, aki eltitkolja a pénzét. Szeretne marketinget és megkérdezi, hogy az mennyibe kerül. Én pedig visszakérdezek, hogy mennyit szán rá. Ő pedig azt mondja, hogy nem tudja, én mondjam meg. Én ilyenkor felsorolok egy jó pár lehetőséget, pl.: ki tudunk menni AdWords-re, Facebookra, Insagramra. Tudunk videót készíteni YouTube-ra, de profi fotóst is tudunk magunkkal hozni, aki szép képeket tud készíteni. És ezeken a csatornákon el tudunk költeni 50.000 Ft-ot és 5.000.000 Ft-ot is. Persze, továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy én mondjam meg neki az árat. Legutóbb mondtam valakinek 300.000 Ft-ot, mire úgy megijedt, hogy egy köszönöm után letette a telefont. Olyan is volt már, hogy 500.000 Ft-ot mondtam, mire ő 2.000.000 Ft-ra gondolt, így azt mondta, hogy komolyabb vállalkozást keresne.
Sajnos ha megnézzük a statisztikákat, akkor azt látjuk, hogy minden évben majdnem annyi vállalkozás csődöl be, mint amennyi nyílik. Ha egy vállalkozás túléli az első 5 évet, akkor az egy csoda Magyarországon. A KSH.hu oldalán utána lehet nézni, de már erről is csináltam korábban videót.