Őrültség 30 évesen vállalkozásba kezdeni?
Ha elmúltál már 30 éves, és még csak most vágsz bele az első vállalkozásodba, akkor tudd, hogy ahhoz már elég öreg vagy, hogy elkövesd azokat a hibákat, melyeket a legtöbb vállalkozó elkövet. Szerencsés esetben a szarvashibákat az ember huszonéves kora elején követi el, mert ekkor még mindenre is van ideje, sőt még energiája is van többször újrakezdeni az életét pl. elmenni egy gyárba melózni, még helyre nem áll pénzügyileg, a gyártósoron meg kitalálni a következő vállalkozását. Na most az a…
Nem tudnál kedvesebb és kevesebb lenni a marketing-tanácsadáson?
A kérdező már a kérdéssel elkezdte az alkudozást. Aki pedig alkudozik, az a felelősséget is hárítja. Így nem lehet sikerre vinni egy vállalkozást. Egy kellemes nyugodt beszélgetés nekem is jobb lenne, hiszen nem vitázni megyek, hanem segíteni. Ha nem fog a vállalkozó sumákolni, mellébeszélni, hárítani, kifogásokat keresni, akkor elő fogom venni a humoromat és jókat fogunk nevetni is. Ellenkező esetben krízist fogok csinálni, mert azok a típusú vállalkozók csak a krízis után fejlődnek. A folyamatos alkudozás azt a célt szolgálja,…
Milyen következményei lesznek annak, ha rossz tartalmat állítasz elő?
Az online tartalomgyártásban továbbra is sarokkőnek számít a videók és a szövegek készítése, ezek nélkül nehezen elképzelhető 2020-ban egy sikeres brand. Nem elég azonban a mennyiségre ügyelni – ha ez nem vonja magával a minőséget, kontraproduktív lesz a folyamat. Nézzük, milyen részletekre kell a leginkább figyelni! YouTube, TikTok, Facebook, Instagram Teljesen egyértelmű, hogy a videós tartalmak évről évre egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az online „tartalomtortából”. Nem csak arra kell gondolni, hogy az okostelefonokkal már bárki operatőrnek érezheti magát, ez…
Építsd ki a saját médiabirodalmad!
A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell, illetve javasolt használnod – nyilván ezt nem hasraütésszerűen döntöd el, és nem is az alapján, hogy neked mi szimpatikus. Itt az a meghatározó, hogy a…
Webshopot indítottál? Azonnal jelentkezz be marketing-tanácsadásra!
Ha van olyan területe az online világnak, ahol nem adják ingyen a sikert, az a webshopok üzemeltetése. Egy zenészt, egy influenszert „véletlenül” is felfedezhet a célközönség, a webáruházak esetében azonban ez szinte lehetetlen, akkora a verseny. Ezért van szükség marketing-tanácsadásra a sikerhez. Kezdhetnénk azzal, hogy érvelünk a webáruház beindítása mellett, de erre 2020-ban már nincs szükség. Amikor a kijárási tilalom, illetve a koronavírus elleni védekezés részeként az emberek egy része ki sem mozdul az utcára, egyértelmű, hogy az online térben…
Négy élethelyzet, amikor a cégednek marketing-tanácsadóra van szüksége
Ha épp formálódik egy vállalkozás, kellenek a jó alapok. Ha már beindult, de nem elég gyors a növekedés, muszáj tenni valamit. Ha már megy a szekér, érdemes megnézni, nem mehetne-e még jobban. Ha pedig süllyed a hajó, meg kell próbálni kilapátolni a vizet belőle. Élethelyzetek, amikor a marketing-tanácsadás aranyat ér egy cég számára. 1. Ha még minden csak formálódik A kezeteknél a legkönnyebb a marketinges szakember feladata: nem kell a hibákat kijavítani, hiszen azok még nem léteznek. Ehelyett le tudja…
Ezért van szüksége a cégednek marketing-tanácsadásra
Ha a cégeddel szeretnél nagy dolgokat elérni, ahhoz megfelelő marketingtámogatásra lesz szükséged. Ezt megoldhatod marketingcsapat kiépítésével, ám ha induló vállalkozásként költséghatékonyabb megoldást keresel, a marketing-tanácsadás lesz a legjobb választás. Kezdjük azzal, hogy rögzítjük a tényt: a marketing olyan terület, amelyhez szakember kell. Sok cégvezető hiszi azt, hogy mindenhez ért, ebbe beletartozik a marketing is, mondjuk azért, mert volt egy ilyen kurzusa a főiskolán. Ez azonban kevés. Az online marketinghez tartozik az egyik leggyorsabban változó tudásanyag, így csak az képes kihasználni…
Vannak rossz szakemberek?
Nincsenek rossz szakemberek, csak te nem találtad meg még a számodra megfelelőt. És nincsenek rossz döntések, csak döntések amellyel vagy nyersz vagy vesztesz. Rossz döntések sorozata pedig tanuláshoz vezet. Ezeket a sorokat a Tinédzser guruk című videóm inspirálta. Belátom, hogy egy kissé erős lett az a videóm. De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne minden szava igaz, de elfogadom azt, hogy ezzel sok-sok embert megbántottam és máshogy kellett volna elkészítenem a videót. De az is igaz, hogy vannak olyan…
Hogyan készülj fel lelkileg egy marketing-tanácsadásra?
A minket felkereső vállalkozóknak általában nem mi vagyunk az első marketingesei és nem is nagyon szoktuk javasolni azt, hogy mi legyünk az első kivitelezői, mert még a témára minimális rálátásuk van, így hetekbe telne elmagyarázgatni azt, hogy mit, miért csinálunk, és 1-2 év helyett 1-2 hónapon belül akarják az eredményeket. A kezdőknek marketing-tanácsadást szoktunk javasolni, ahol akár a leendő kivitelezőjének a tudását is felmérhetjük. Mielőtt elvállalunk egy ügyfelet, alaposan kikérdezem, megpróbálok ráérezni arra, hogy milyen gyorsan akar milyen eredményeket, és…
A te reklámod megjegyezhető?
Beszéljünk egy kicsit az emberi memória működéséről, már amennyi belefér pár percben, és úgy hogy ne aludjatok be, így nem részletes adatokat mondok. Az emlékezetnek három szakasza van: a szenzoros, a munkamemória és a hosszú távú memória. A szenzoros memória 1-2 másodpercig tart. Az összes infót feldolgozza ami a külvilágból jön pl.: a ruhád érintését a bőrödön, a hangokat, a levegő hőmérsékletét, az illatokat, a fényeket és ha egy picit is éhes, szomjas vagy, akkor azt is. Ezek borzalmasan sok…
Soha ne add fel!
A legtöbb ember azért bukik el, mert nem elég kitartó. És azért nem kitartóak, mert nincs önfegyelmük. De nem csak az emberek, hanem az állatok is beletörődnek a reménytelenségbe. Ezt dr. Seligman és kollégái állatkísérleteikkel bizonyították a 60-as, 70-es években. A depresszió, valamint a tanult tehetetlenség tünetei számos hasonlóságot mutatnak. Ha az emberek megtanulják a tehetetlenséget, akkor azt hiszik, hogy csapdában vannak, és nem fognak tanulni, fejlődni. A kutyákkal folytatott állatkísérletek lényege az volt, hogy bezárták egy szobába, amelyben a…
Mennyit fejlődhet a céged egy fél napos marketing-tanácsadástól?
Ez nagyban függ attól, hogy melyik szakaszban jársz. Én három ilyen nagy szakaszt különböztetek meg: – A vállalkozását fontolgató vagy kezdő.– A haladó, ahol már van bevétel.– Az éppen csődbe menni készülő vállalkozás. Mind a három szakasz esetében lehet fejlődni, de a fejlődés mértéke leginkább az eddig beletett munkán múlik és a hozzáadott értéken. A kezdő vállalkozások esetében általában a hozzáadott értéket nekünk kell kitalálni, szóval olyankor a vállalkozót még csak pályára állítjuk. Abban is segítünk nekik, hogy mit dolgozzanak…
2021-ben kell igazán a marketinges
Eddig is az volt a marketingszakértők legnagyobb baja a vállalkozókkal, hogy szinte mindig az utolsó pillanatban keresték meg őket. Akkor, amikor már nagyon fájt. Akkor, amikor a vállalkozó felélte az utolsó forintját, és két hét alatt szeretné rendbe tenni az eddig elszúrt dolgokat. De ez lehetetlen. Viszont eddig legalább konjunktúra volt, most pedig minimum gazdasági krízisben vagyunk. 2021-ben azért lesz igazán nagy szükség a marketingszakértőkre, mert a legtöbb vállalkozó nem tanulhat a saját kárán, hiszen valószínűleg csak egy esélye lesz…
Kiből lesz a kiemelkedő marketinges?
Ez a cselekmény 2007-ben, maximum 2008-ban játszódik. Azt hiszem, hogy inkább 2007-ben, mert akkor még nem volt gazdasági világválság. És ezt onnan gondolom, hogy minden nap tudtam venni reggel cigit és energiaitalt. Tehát 20 éves voltam. Ezt nem azért írtam le, hogy felmentsem magam, éppen ellenkezőleg. Egy manipulatív szemét ember voltam. A környezetemet úgy irányítottam, ahogyan az érdekeim kívánta. És nem csak 20 éves koromban éltem vissza ezzel a képességemmel! Így 30 felett már csak jóra használom a befolyásolást, manipulálást. …
Miért kritizálunk?
Gondolkoztam még a kritikán, mert zavart valami. Mindezekről azért kell beszélni, mert sok tartalomgyártó küzd ezzel a jelenséggel. Az zavart, hogy miért gondolják egy bizonyos társadalmi csoportba tartozó emberek azt, hogy nekik minősíteniük kell mindenkit. A szakembereket is. Valamelyik nap láttam híres hazai pszichológus videója alatt egy olyan kommentet, ami a pszichológust kritizálta. A kritizálónak legfeljebb érettségije lehetett. Azóta keresem a miérteket. Majd bevillant a megoldás, ami ott volt mindvégig előttem. A kritikát két csoportba sorolom. Személytelenre és személyesre. A…
Egy marketing-tanácsadó ismeri az emberek lelkét
Egy jó marketing-tanácsadónak alapvetően tisztában kell lennie vele, hogy mindenki egyedi, és különböző módon fogja fel a világot. Hadd adjak egy példát erre. Nemrég találkoztam egy lánnyal, és vettünk két üdítőt. Amikor kibontottam az üdítőmet, rögtön megszagoltam. Ő ezen nevetett, nem értette, miért csinálom. Elmagyaráztam neki, hogy imádom az újonnan kibontott kóla illatát, ami meglepte. Hozzátettem, hogy a műanyag palackos változatot nem kedvelem, mert kellemetlen utóíze van. Ezen is meglepődött, és azt mondta, számára ez csupán egy kóla, ő egyszerűen…
Empatizáljon vagy együtt érezzen a marketing-tanácsadó?
Empátiáról akkor beszélünk, amikor beleéljük magunkat a másik ember érzéseibe. Együttérzésről pedig akkor, amikor elképzeljük azt, hogy a másik ember mit érezhet. Szerintem egyik sem rossz, viszont én egy kicsit az együttérzés felé hajlok és azt is csak rövid ideig, hiszen az üzleti döntéseket sokszor hideg fejjel érdemes meghozni. Egy marketing-tanácsadó kívülről látja az üzletünket, képes elvonatkoztatni az ügyfél akaratától és a tényekre tud koncentrálni. Nekem már volt olyan ügyfelem aki három óra hosszán keresztül mesélte azt, hogy miért jó…